Final Four Hoquei Patins 2008

Botifarrada o brindis a la Copa del Rei

Sergi Sabaté (Igualada). 02-03-08, 06:24.

Roncato Patí Vic i Noia Freixenet disputaran una final inèdita a la Copa del Rei d'hoquei. Són dos equips que es coneixen bé i que han hagut de treballar de valent per arribar al gran partit que es jugarà aquest diumenge al migdia (14:30 hores, en directe per LA2). L'equip de la terra dels embotits contra l'equip de la terra del cava, de manera que el guanyador tindrà prou teca per celebrar-ho, i justament a l'hora de dinar, que és quan se celebrarà el partit.

La final tindrà dos equips catalans que ja han avançat que mobilitzaran al màxim les seves aficions. I no n'hi ha per menys, ja que un dels dos sumarà la seva segona Copa del Rei de la història. De moment, estan entre la dotzena d'equips que només en sumen una. I només l'Igualada en té dues, i precisament serà a la capital de l'Anoia on osonencs o penedesencs sumaran la segona.

El Roncato Vic va eliminar primer al Proinosa Igualada a quarts de final, i s'ha desfet de l'Alnimar Reus a les semifinals mentre que el Noia va derrotar primer al Blanes i després al Liceo. Els vigatans, que ahir van haver de disputar una pròrroga i tanda de penals, disposaran de tots els seus homes per la final amb l'afegit que Adroher i Pujadas arribaran descansats ja que no van poder jugar per sanció la semifinal. En canvi, el Noia tindrà tots els seus efectius però amb un cert cansament a sobre. A la banqueta la veterania de dos Ferran. Pujalte al Vic que ja porta 6 temporades al capdavant del blanc i vermells davant López, que debuta aquest any a la banqueta com a primer entrenador.


UN TÍTOL CADASCÚ

Els vigatans han jugat fins ara 4 finals de Copa, la primera de les quals l'any 1995 a Cerdanyola. Però la van perdre davant el Liceo, i van guanyar la seva segona final, el 1999 a Alcobendas davant l'Igualada. En van perdre dues més, els anys 2003 i 2005 contra el Barça. Les dades del Noia reflecteixen 3 finals disputades. La primera va ser l'any 1971 que van perdre contra el Reus. Casualitats de la vida, la segona que van disputar va ser el 1988 a Oviedo davant el Liceo que la van perdre per no comparèixer al partit per polèmica televisiva, ja que hi va haver un conflicte amb els drets d'aquella final entre TVE i la televisió gallega, i el club de Sant Sadurní exigia que fos retransmesa per tot l'estat. Aquest diumenge serà així. D'això en fa 20 anys. I en fa deu de la darrera final. El 1998, a Blanes, el Noia Freixenet va aixecar la Copa guanyant a l'Igualada a la final a la tanda de penals. D'aquell equip encara queden el delegat, Esteve Pérez, i el capità Pere Varias.

En aquest període Vic i Noia s'han trobat en diverses ocasions. El darrer precedent en Copa del Rei remunta dels quarts de final del 2005 a Reus, que va guanyar el Vic. A banda, han existit duels amb victòries alternes als playoff de la Ok Lliga, i una Copa de la Cers que el Vic va guanyar a Sant Sadurní. A Europa, el Roncato va disputar la final four a Itàlia la temporada passada i l'equip del cava fa dos anys a Portugal.

Dos equips molt competitius, anivellats i que es coneixen molt bé. Capaços del millor i del pitjor. Un duel intens, sense Barça pel mig. A hores d'ara tots dos són mereixedors del seu èxit. Sigui quin sigui l'equip que aixequi la copa serà un grandíssim premi al seu bloc conjuntat en les darreres temporades. Que guanyi el millor i ho celebrin omplint la panxa amb embotit o cava. O les dues coses.

Fotos

Foto: imgpreviafinal

Foto: prefinalvic

Foto: prefinalnoia

Foto: graficprevifinal

Torneig Comte de Godó 2008