Agències. 23-02-07, 18:44.
El vicepresident de la Generalitat, Josep-Lluís Carod-Rovira, viatjarà el pròxim 13 de març a Lausana (Suïssa) per entrevistar-se amb el president del Comitè Olímpic Internacional (COI), Jacques Rogge, amb l'objectiu de negociar possibles fórmules per al reconeixement internacional de l'esport català.
Carod anirà a Lausana amb una proposta que permeti vehicular la presència internacional de l'esport català sense ser membre de ple dret del COI, atès que els estatuts d'aquest organisme reserven només aquesta possibilitat als estats.
Fonts de vicepresidència han evitat precisar el contingut de la proposta però han assegurat que no anirà en la línia de la que ja va fer el president de CiU, Artur Mas, perquè la delegació olímpica catalana participés integrada en la d'Andorra, ni tampoc la que va plantejar durant la passada legislatura el llavors conseller primer d'ERC Josep Bargalló perquè els competidors catalans de la delegació espanyola portessin un doble distintiu.
Les mateixes fonts han explicat que la cita amb Rogge ha estat possible gràcies a la intervenció del president d'honor del COI, Joan Antoni Samaranch, qui probablement també es trobi aquests dies a la localitat suïssa.