
esportiudigital.com / FECAPA. 30-10-07, 09:50.
Catalunya va debutar ahir amb victòria a la Copa Amèrica d'hoquei patins, derrotant la selecció argentina per 6 a 3, en un partit molt disputat i en el que va anar per darrera fins a set minuts del final, quan es va avançar amb el 4 a 3.
El partit va començar amb el tempteig i els nervis propis dels campionats oficials, cosa que va provocar un joc imprecís i d'estudi del rival, fins que al minut 9 els argentins van inaugurar el marcador gràcies a un gol de Francisco Roca. Dos minuts més tard, Eloi Mitjans va fer el seu primer gol de la nit en una acció individual davant el porter argentí. Però a dos minuts de la mitja part, Javier Morilla va tornar a avançar la seva selecció amb el 1 a 2, cosa que va permetre als argentins arribar al descans amb avantatge.
La segona part va tenir dos minuts trepidants en els que Ivan Tibau va aconseguir el 2 a 2, Lucas Ordóñez va avançar de nou els argentins amb el 2 a 3, i Jordi Molet va tornar a igualar el marcador a 3. A partir d'aquest moment, la selecció catalana va anar agafant el to de joc amb deu minuts intensos que van ser arrodonits amb tres gols més en tres minuts, dos a càrrec d'Eloi Mitjans i el darrer de Xavi Lladó en un contraatac amb Jordi Molet.
Catalunya va sortir amb Octavi Tarrés, Ivan Tibau, Miquel masoliver, Jordi Molet i Jordi Carbó en l'equip titular i posteriorment també van entrar Xavier Lladó, Eloi Mitjans, Marc Navarro i Albert Casanovas.
La selecció catalana va superar la primera prova d'aquesta competició davant una selecció argentina jove però molt conjuntada, gràcies a la qualitat dels jugadors catalans, que només havien pogut entrenar una vegada junts. El cansament pel viatge i el canvi horari també van influïr en els jugadors catalans, que a mesura que passin els dies podran desplegar tot el seu potencial.