Auri Garcia (Camp Nou). 09-06-07, 22:52.
El Barça va deixar escapar ahir el liderat amb un incomprensible empat a 2 davant l'Espanyol, gràcies a un gol de Tamudo en l'últim minut. El cop de mà del Saragossa, que va aconseguir l'empat davant el Madrid, no va servir absolutament de res, ja que els blaugrana no van ser capaços de guanyar el seu partit. Després d'un matiner gol del mateix Tamudo, Messi va empatar al límit del descans, emulant la mà de Déu de Maradona. Als deu minuts de la represa, altre cop Messi va posar el Barça per davant però en el darrer moment, Tamudo va aconseguir el seu segon gol, prenent 2 punts al Barça que valen una lliga.
Frank Rijkaard va sorprendre tothom amb la seva alineació. Enlloc de posar un migcampista defensiu i Iniesta com a davanter, l'entrenador holandès va apostar pels tres petits, donant entrada a Gudjhonsen en la davantera. El Barça va controlar el partit en tot moment, però va patir molt al mig del camp. Tot i no fer gaire, l'Espanyol sortia amb moltíssim perill al contraatac, comandat per Ivan De la Peña. En un d'aquests contraatacs, en què per enèsima vegada els blanc-i-blaus arribaven a la frontal amb superioritat, De la Peña va fer una passada magistral per Tamudo a l'espai, i el capità espanyolista va resoldre perfectament davant Valdés, posant el 0-1 en el marcador a la mitja hora de joc.
Però el Barça va saber reaccionar. Contagiat per l'eufòria a la graderia, que es va encendre com mai en conèixer el gol de Diego Milito a Saragossa, l'equip va continuar atacant amb les mateixes ganes i mica en mica va començar a crear les jugades de perill que no s'havien vist fins llavors. Al 34, una centrada de Xavi va estar a punt de rematar-la Eto'o tot sol. Tot just tres minuts després, el mateix Eto'o rebia la centrada de Zambrotta, però la seva acrobàtica rematada des de davant de porteria marxava alta. Al minut 40, els de Rijkaard van tenir una ocasió claríssima, amb una rematada de Deco tot sol a la sortida d'un còrner, que va marxar fora per molt poc.
Finalment, a falta de dos minuts per arribar al descans, va arribar l'empat blaugrana, un altre cop per obra i gràcia del fantàstic Leo Messi. Una centrada rasa de Zambrotta des de la dreta va tocar en un defensa espanyolista, la pilota va quedar morta, i Leo Messi va rematar al fons de la xarxa davant mateix de Kameni. Emulant, de nou, Diego Armando Maradona, Messi va fer la rematada amb la ma, però enganyant molt bé l'assistent en posar el cap just davant. Tot i les protestes dels jugadors blanc-i-blaus, Rodríguez Santiago va donar per bo el gol, i amb l'1-1 es va arribar al descans.
La segona part va començar amb canvi obligat del Barça. Gio, amb molèsties, va deixar el seu lloc a Oleguer. Tal com en el final del primer, el segon temps va començar amb Leo Messi com a gran protagonista. Al primer minut l'argentí va donar ja el primer avís, sense conseqüències. Després d'una estona de control blaugrana, la primera oportunitat clara de la segona va arribar en el minut 10, amb una assistència de Messi per Gudjohnsen, que tot i saltar molt bé no va arribar a rematar per molt poc. I un minut més tard, un altre cop Messi va carregar-se la responsabilitat a l'esquena i, després de rebre de Deco, va encarar Kameni i va acabar marcant el seu segon gol de la nit amb la cama dreta. Amb el deliri del gol, el Camp Nou no va ni assabentar-se que, en aquell mateix moment, el Madrid havia empatat a La Romareda.
Quedava molt per davant, i el Barça va començar a tirar enrere i a conformar-se amb l'empat. Fins el minut 31 de la segona no va arribar una nova ocasió pels blaugrana. Una centrada de Deco de córner la va rematar molt bé Gudjhonsen de cap, però la pilota va marxar fregant el pal. Just després, Rijkaard renunciava a matar el partit, canviant l'islandès per Thiago Motta, buscant conservar el resultat. Samuel Eto'o va tenir als seus peus l'altra gran ocasió de la segona. Després d'agafar la pilota al mig del camp, el camerunès va fer una demostració de força impressionant, traient diversos metres al seu defensor i plantant-se tot sol davant de Kameni. Eto'o, però, no va saber aprofitar l'u contra u, i Kameni va desviar l'esfèric.
A només un minut pel final, però, la sort va tornar a esquivar els blaugrana, que van veure com el liderat se'ls escapava de les mans. Mentre els espectadors encara assumien que el Madrid havia empatat el seu partit, Tamudo va tornar a agafar la pilota, a burlar la defensa blaugrana, i va marcar el seu segon gol davant d'un Valdés poc encertat. Amb els jugadors ja sense forces, la reacció va ser impossible, i el partit va arribar a la seva fi amb un 2-2 que enterra gairebé del tot les opcions del Barça en la lliga.
Fitxa tècnica:
2 - FC Barcelona: Valdés; Zambrotta, Puyol, Thuram, Gio; Xavi, Iniesta, Deco; Gudjhonsen, Messi i Eto'o.
2 - RCD Espanyol: Kameni; Lacruz, Torrejon, Jarque, Chica; Moises, De la Peña, Coro (Jonatas, min. 63), Luis García, Riera (Rufete, min. 38) i Tamudo.
Gols: 0-1, Tamudo (min. 29). 1-1, Messi (min. 43). 2-1, Messi (min. 55). 2-2, Tamudo (min. 89).
Àrbitre: Rodríguez Santiago, del Comitè Castellano Leonés. Ha ensenyat targeta groga a De la Peña (min. 33), Gio (min. 38), Tamudo (min. 45), Deco (min. 50), Moisés (min. 52).
Incidències: Partit corresponent a la 37a jornada de lliga jugat al Camp Nou davant 90.695 espectadors.