El Barça, eliminat de la Champions, després de quedar a un pas de la gesta (0-1)

Agències. 06-03-07, 22:35.

No hi ha hagut miracle. El Barcelona ha guanyat a l'infern d'Anfield (0-1), però el tardà gol de Gudjohnsen no ha estat suficient per a un equip que no ha sabut imposar el seu estil de joc i que ha caigut eliminat als vuitens de final de la Lliga de Campions davant un Liverpool que ha estat superior, sobretot a la primera meitat.

La història diu que, en els últims 11 anys, cap equip ha aconseguit remuntar una derrota a casa en l'anada de la màxima competició continental i que, des que la Copa d'Europa es juga en l'actual format de la Lliga de Campions, ningú ha aconseguit revalidar títol. El Barça avui no ha pogut trencar cap d'aquestes
dues estadístiques.

Benítez havia advertit en la vigília que el seu equip no especularia amb l'1-2 del Camp Nou, i no ha mentit. Amb una defensa avançada, les línies molt juntes i una pressió asfixiant al centre del camp, el Liverpool ha ofegat els blaugranes a la primera part.

Defensa en dificultats

Riise ha marejat Oleguer per l'esquerra i Gerrard ha entrat com un punyal per la banda dreta, fet que ha obligat Iniesta a oblidar-se de la creació i endarrerir la seva posició fins a convertir-se, pràcticament, en lateral esquerre per tapar el capità dels reds.

La defensa de tres centrals plantejada per Rijkaard ha patit d'allò més per frenar les escomeses del rival, que ha començat avisant amb dos remats d'un incombustible Riise --un d'ells al travesser-- als primers deu minuts.

A dalt, ni Ronaldinho ni Etoo, que s'han anat intercanviant les posicions en atac, han existit, i només Messi, encara que fent la guerra pel seu compte, ha donat senyals de vida ofensiva per als blaugranes.

Ocasió perduda del Liverpool

Als 20 minuts, el Liverpool ha tingut la millor ocasió per avançar-se al marcador. Un xut de Bellamy s'ha trobat amb el rebuig de Valdés, la pilota ha caigut a les botes de Kuyt, però el seu remat s'ha tornat a estavellar en el meta visitant abans que la pilota arribés aquesta vegada a Riise i Puyol salvés el xut sota els pals.

Sissoko, des de més de 30 metres, ha pogut fer l'1-0 poc després, quan s'ha trobat amb un regal de Valdés que, fora de la seva porteria, ha rebutjat malament la pilota, però aquesta, en lloc de besar la xarxa, ha acabat tocant novament al travesser.

Mentrestant, el Barça només ha inquietat Reina en dues jugades a pilota parada durant tota la primera meitat: una falta i un córner que Márquez i Ronaldinho han rematat molt desviat.

Empat a zero al descans

I així han acabat els primers 45 minuts: amb el Liverpool perdonant una vegada i una altra i el Barcelona intentant treure's la pressió de sobre i aportar una mica de tempo a un partit al qual, a priori, li havia d'haver imprès tot el ritme possible per posar-li la por al cos al conjunt anglès.

Els locals han sortit a la segona part amb la intenció de col·locar-se una mica més endarrerits i regalar la pilota al Barça per sentenciar l'eliminatòria a la contra, i l'equip de Rijkaard ho ha aprofitat per acostar-se amb més perill a la porteria visitant.

Ronaldinho ha despertat de la seva letargia per avisar Reina en els primers minuts de la represa, amb una falta llunyana, primer, i amb un xut al pal poc després, que ha tingut la rèplica del conjunt anglès en dos intents llunyans de Gerrard i Kuyt.

El gol de l'esperança

Rijkaard ha donat entrada a Giuly, per un desdibuixat Etoo, i a Gudjohnsen per Thuram, i els blaugranes, que no es podien acomiadar de la competició en què defensaven títol donant una imatge tan trista, ho han intentat fins a l'extenuació, encara que amb poques idees.

A falta d'un quart d'hora per al final, el Barça ha aconseguit per fi obrir el forrellat anglès. Xavi ha fabricat una passada de tiralínies per a Gudjohnsen, que ha driblat Reina per posar el 0-1 al marcador.

No obstant, aquí ha acabat tot el perill visitant i ha estat el Liverpool el que més a prop ha estat del gol. Gerrard primer, Crouch després i finalment Pennant, han estat a punt d'evitar la victòria del conjunt blaugrana, a qui almenys li queda el consol d'haver caigut a la Champions guanyant en un dels millors escenaris possibles: l'estadi d'Anfield i davant un pentacampió d'Europa.

Fitxa tècnica

0 - Liverpool: Reina; Finnan, Carragher, Agger, Arbeloa, Gerrard, Sissoko, Xabi Alonso, Riise (Fabio Aurelio, min. 77), Bellamy (Pennant, min. 67) i Kuyt (Crouch, min. 89).

1 - Barcelona: Valdés; Oleguer, Thuram (Gudjohnsen, min. 71), Puyol, Márquez, Xavi, Iniesta, Deco, Messi, Ronaldinho i Etoo (Giuly, min. 61).

Gols: 0-1: Gudjohnsen, min. 75.

Àrbitre: Herbert Fandel (ALE). Ha mostrat targeta groga a Arbeloa (min. 17), Sissoko (min. 20), Thuram (min. 29), Pennant (min. 80) i Reina (min. 81).

Incidències: Partit de tornada dels vuitens de final de la Lliga de Campions disputat a Anfield davant 42.579 espectadors. Uns 2.000 seguidors blaugrana han recolzat el seu equip des de les grades.

Fotos

Foto: anfield01

Catalunya - Argentina 2008