El líder del Tour, Michael Rasmussen, es retira a petició del seu equip

esportiudigital.com. 26-07-07, 00:05.

El danès Michael Rasmussen, fins avui líder del Tour de França, ha estat exclòs de la prova pel seu propi equip, el Rabobank.

L'equip holandès ha demanat al ciclista que abandoni la carrera per incomplir les regles de règim intern, una sol·licitud que el mateix ciclista ha acceptat, segons han informat fonts del Rabobank.

Contador, nou líder

L'espanyol Alberto Contador, de l'equip Discovery i segon en la general a 3.10 minuts, passarà a ser el nou líder de la prova amb la retirada del danès i demà sortirà amb el mallot groc en la dissetena etapa entre Pau i Castelsarrasin, de 188 km.

Rasmussen, de 33 anys, fins ara líder del Tour de França i guanyador de dues etapes en la present edició, havia estat al centre de sospites de dopatge després que es revelés que va eludir dos controls antidopatge per sorpresa en els dies previs a l'inici de la ronda francesa.

Moreni, sota arrest

L'italià Cristian Moreni, de l'equip francès Cofidis, que va donar positiu per testosterona després de l'onzena etapa del Tour ciclista de França, entre Marsella i Montpeller el 19 de juliol, es troba en situació d'arrest preventiu.

"Moreni està sota arrest preventiu", ha informat la fiscalia de la República a Pau, sense donar més detalls.

Moreni no sol·licitarà una contraanàlisi, segons ha informat una font pròxima a la formació francesa, que ha abandonat la Grande Boucle, després que el seu corredor quedés oficialment fora de la competició a causa d'aquest control positiu per dopatge.

"Caçar la sospita"

"Fem tot el que podem per caçar la sospita", ha explicat aquesta tarda Christian Prudhomme, el director del Tour de França, a propòsit de la sortida del mallot groc, el danès Michael Rasmussen.

"Tindré almenys la sensació de no haver estat deshonrat", ha declarat Prudhomme en un dia marcat per la retirada de l'equip Cofidis, pel positiu en el control antidopatge de l'italià Cristian Moreni, i l'abandonament, més tard, de Rasmussen.

Fotos

Foto: retiradarasmussen

Festa al Camp Nou