El Múrcia de Clemente passa per sobre de l'Espanyol (4-0)

RCD Espanyol. 23-03-08, 19:30.

Deu jornades sense guanyar portava el Múrcia. Deu jornades que li havien fet caure de la zona mitjana a la part baixa. Deu jornades en les quals només havia sumat un punt, però avui, convençut que se li escapava el tren de la permanència se l'ha jugat a cara o creu i li ha sortit un partit rodó davant un Espanyol espès, impotent i que no ha acabat de trobar el seu lloc al camp.

A priori s'enfrontaven dos equips que mostraven camins preocupants. D'una banda, el Múrcia, el pitjor equip de la segona volta, ja que atresorava només un pírric empat. Per l'altre, l'Espanyol, un equip al qual se li hauria d'impedir que jugui amb els equips que estan a la zona baixa de la taula, malgrat que els dobla la quantitat de punts en la classificació.El que ha passat aquesta temporada, en aquest aspecte, és alarmant. Abans de començar la jornada només havia pogut treure-li un empat al Múrcia a Montjuïc i altres dos contra Betis i Saragossa en els seus estadis. Tota la resta han estat derrotes.

El Múrcia havia apostat per Clemente i el seu discurs d'atac perquè aquest intentés un canvi de rumb com més aviat. Després de dues derrotes en els seus dos primers partits, el de Barakaldo es volia refer davant la seva afició i enfront de l'Espanyol, el seu segon equip. En la seva carrera contrarellotge per escapar del descens havia apuntat el partit d'avui gairebé com definitiu. No volia més problemes.

Per l'Espanyol era l'oportunitat de poder-se treure el mal sabor de boca d'aquests mals resultats i seguir enganxats a la zona noble de la taula, però tot ha quedat resolt molt aviat. Després d'unes quantes ocasions, més o menys clares, el bulliciós Iván Alonso ha notat l'alè de Jarque en un salt i ha caigut a terra amb ell a sobre. Com era dins de l'àrea, Ayza no ha dubtat: penal i targeta pel defensa blanc-i-blau. El propi Alonso ha obert el marcador i ha evidenciat que el partit se li ennuegaria als de Clemente.

Abans, un parell de tímides aproximacions de Tamudo i una falta de Luis García que ha anat per sobre de la porteria ha estat la única manera d'oposar resistència l'Espanyol. Però després del descans ha arribat el pitjor. Per molt que Valverde reclamés més contundència, Alonso, una altra vegada, s'ha esmunyit entre Torrejón i David García per aconseguir el 2-0 tot haver-se iniciat la segona meitat.

La distància semblava insalvable pels de Valverde que ni creaven ni encertaven. El tècnic ha buscat tota mena d'alternatives i canvis a l'equip, però, un altre penal, de Zabaleta a Iván Alonso, insistent tot el partit, ha estat ben aprofitat per Abel per posar el tercer en el marcador local. Quedaven 30 minuts de partit que no han donat més que perquè la grada celebrés un triomf tan necessari com esperançador, perquè l'Espanyol veiés com se li avançava de nou el Racing en la classificació i perquè Richi arrodonís la tarda amb un quart gol en el minut 84.

Fotos

Foto: murciaesp

Torneig Comte de Godó 2008