Sergi Sabaté; Fotos: Àlex Guilera (Palau Blaugrana). 15-05-08, 22:29.
El Noia Freixenet ha aconseguit sorprendre al Palau Blaugrana i s'ha endut el primer partit de les semifinals de la Ok Lliga. L'equip de Ferran López li ha sabut jugar de tu a tu al blaugrana i han controlat el joc en gran part de la segona meitat, sense donar opció a un Barça liderat per un solitari Borregan en atac.
D'inici ha quedat en evidència que els blaugrana acusarien el cansament de la Lliga Europea. Beto Borregan era qui duia les regnes pels homes de Quim Paüls, portant clar perill a l'àrea del Noia. De fet, al minut 5 el de Cerdanyola ha gaudit d'una bona opció entrant com ha volgut dins l'àrea de Gil. Però segons més tard una bola en possessió de Cabestany ha acabat en gol quan el davanter del Noia l'ha bombat directament cap a porteria sense que Egurrola pogués veure-la.
Però el Barça no s'amagava i Borregan seguia atacant amb un nou llançament al minut 7 i una bola al travesser al 12', però no entraven. El joc era anivellat, amb un Noia buscant dominar la possessió mentre que el Barça intentava obrir la defensa sadurninenca per trobar forat. El cansament dels locals es feia més manifest amb l'entrada a pista del Gerard Vergés per la lesió a la ma de David Pàez. També s'ha trencat en aquesta primera meitat Mia Ordeig.
El Noia encarrilava la feina al minut 19, quan Jepi Selva recollia la pilota dins l'àrea petita per aconseguir que entrés plorant a la porteria d'Egurrola. Novament els locals ho provaven de lluny. Primer Masoliver ha buscat la sort amb un tret llunyà, i a dos minuts pel descans una recuperació de Vergés ha servit perquè Borregan, abans d'entrar a l'àrea amb la bola conduïda, enviés una canonada al fons de la porteria del Noia.
Les baixes del blaugrana han provocat que un altre júnior, Cristian Rodríguez, sortís d'inici a la segona meitat, mentre Páez i Ordeig s'ho miraven des de la banqueta. Els de Sant Sadurní no s'amagaven, i en els primers dos minuts Brichs i Varias, aquest amb un tret al pal, han construit bones ocasions. Al minut 31 els àrbitres han volgut agafar la seva quota de protagonistes, mostrant primer una targeta blava a Cabestany i xiulant una falta directa pels blaugrana que Masoliver no ha encertat. En la següent jugada el 'Pop' Egurrola s'hi ha tornat a lluïr aturant un contraatac de Feixas quan ha rematat amb la porteria buida. Però immediatament els de Paüls s'han posat les piles i Cristian ha caçat una passada de Teixidó a l'interior de l'àrea per aconseguir l'empat a dos.
Borregan ha gaudit d'una nova ocasió al minut 39, però un minut més tard Pere Varias anotava de penal el tercer gol pels penedesencs. I al minut 40, Jepi Selva tornava a sorprendre Egurrola per darrera fent el 2-4. Les necessitats locals obligaven a Quim Paüls a forçar David Páez, que ha tornat a saltar al terreny de joc. Però ni així han pogut veure com el Noia els seguia sorprenent, i al minut 47 Brichs sorprenia per sota a Egurrola. Segons més tard era Gerard Vergés qui rematava dins l'àrea per fer el tercer gol blaugrana. Finalment, però, el Noia s'ha fet seu el factor pista guanyant a una pista que semblava inexpugnable.
LA FITXA
BARÇA SORLI DISCAU: Egurrola, Ordeig, Teixidó, Páez, Borregan -cinc inicial- Masoliver, Vergés i Cristian Rodríguez.
NOIA FREIXENET: Lluís Gil, Varias, Feixas, Cabestany, Brichs -cinc inicial- Selva i Mitjans.
GOLS: 0-1 (5'): Cabestany; 0-2 (19'): Selva; 1-2 (23'): Borregan; 2-2 (34'): Cristian Rodríguez; 2-3 (40'): Varias (de penal); 2-4 (41'): Selva; 2-5 (47'): Brichs; 3-5 (48'): Vergés.
ÀRBITRES: Vidal i Alemany. Targeta vermella a Guillem Cabestany.
INCIDÈNCIES: uns 700 espectadors al Palau Blaugrana, gran part dels quals del Noia.