L'Espanyol treu un punt del Santiago Bernabeu (2-2)

Gerard Costafreda. 05-10-08, 23:58.

L'Espanyol ha empatat aquesta nit a dos gols davant el Reial Madrid al Santiago Bernabéu. L'equip de Chamartín ha començat dominant clarament el matx. Entre Higuaín, Van der Vaart i Raúl l'equip alabastrí ha trenat diverses jugades de gol sense poder obrir el marcador. L'espanyolista Román Martínez provava fortuna des de fora de l'àrea, però la pilota es perdia per darrera la porteria que defensava Iker Casillas. L'holandès Van der Vaart ho tornava a intentar sense encert al minut 15 de la primera part.

Al 20, Pérez Burull ha xiulat un penal favor de l'equip blanc-i-blau. Tamudo ha retallat a l'argentí Heinze dins l'àrea i aquest li ha fet una falta molt clara. El mateix Tamudo ha transformat el penal en el primer dels pericos. El partit s'animava amb el gol del capità. Al minut 25 de la primera part, una centrada impecable del lateral Sergio Ramos era rematada excel·lentment pel capità de l'equip de Shuster, Raúl González, que posava d'aquesta manera l'1-1 al marcador.

L'Espanyol no s'ha rendit i ha continuat volent dominar el joc. Al minut 30, una centrada rasa de Román Martínez la rematava a plaer Luís García que posava el 2-1 al marcador. El partit era d'un nivell espectacular i els gols han arribat amb facilitat. Al final de la primera part els dos equips han tingut dues grans ocasions.

La primera ha arribat de la mà de l'asturià Luís Garcia, al minut 39, on el davanter perico ha xutat una falta directa sorprenent a tothom. Un minut més tard, al 40, Raúl feia un xut des de la frontal que ha passat fregant el pal de la porteria de Carlos Kameni. Al minut 47, però, Raúl González feia l'empat a dos aprofitant diversos errors de la defensa blanc-i-blava i retallant a Kameni. Amb el 2-2 s'arribava al final de la primera part.

A la represa, l'interior Robben ha saltat al camp. L'Espanyol també ha fet introduït canvi, Lacruz per Pareja. I és que el defensa argentí s'ha agut de retirar amb molèsties físiques. El de la pedrera, Rubén De la Red, era el primer en avisar a la porteria de Kameni, però el seu xut ha anat per damunt del travesser. L'holandès Robben, al minut 63, es treia un bon xut que el porter blanc-i-blau ha tornat a refusar de manera providencial.

Al minut 74, Sergio Ramos ha tingut una clara oportunitat per avançar-se al marcador quan ha rematat fora, després de fer dues grans bicicletes. Minuts més tard ho provava Ruud Van Nistelrooy també sense sort. El partit anava perdent intensitat i els dos equips, tant l'Espanyol com el Reial Madrid, només tenien ocasions a pilota aturada.

Ja en temps afegit hi ha hagut una jugada polèmica a l'àrea dels de Bartolomé Márquez, quan els jugadors i aficionats madridistes han demanat penal per mà de Moisès Hurtado. El jugador espanyolista, però, tenia la mà enganxada al cos i l'àrbitre de l'encontre no ha xiulat la pena màxima.

Així s'ha arribat al final del partit. Un bon partit per part dels dos equips. Just empat del Reial Club Deportiu Espanyol, que la setmana que ve es veurà les cares amb el segon classificat, el Vila-real.

Fotos

Foto: 870madesp

Supercopa 2008