L'Igualada falla a Portugal, i el Noia es jugarà la final four la propera jornada

Sergi Sabaté. 19-01-08, 23:14.

El Noia Freixenet segueix depenent d'ell mateix per classificar-se per la final four, ja que només li cal guanyar el proper partit per aconseguir el seu objectiu. També a la propera jornada el Barça podrà certificar l'accés a la fase final si guanya al Follonica al Palau, després d'haver golejat al Wimmis. Els italians van superar a un Vilanova ja sense opcions.
Mentrestant, el Roncato Vic també va passar satisfactòriament el seu tràmit a Itàlia i, en el seu cas, el partit vital el tindrà a la seva pista en la darrera jornada quan rebrà al Porto.
Al grup C, el Reus es col·loca líder golejant al Cronenberg


GRUP A: El Barça segueix manant

El Barça Sorli Discau va complir en la seva visita a Suïssa guanyant contundentment per 0-9. En els primers minuts del partits els locals esperaven els catalans a darrera, però a part del minut 14 Masoliver va obrir el marcador, marcant primer ell dos gols. Abans del descans, Mia Ordeig tancava qualsevol somni local de crear problemes sobre la porteria d'Octavi Tarrés, fent-ne dos més. A la represa, les coses no podien començar millor. Un gol ràpid de Panadero va significar el 0-5. Sis minuts més tard, al 31, Carlitos López feia el primer del seu compte. Però poc després, amb els locals anant sempre a remolc del bon joc del Barça, van arribar dos gols més de Mia Ordeig. L'exjugador del Vic va materialitzar el 0-7 i el 0-8. I just abans d'acabar, en el minut 47, López novament ha tancat la golejada. Quim Paüls, fins i tot, va fer debutar al jove porter de Sant Sadurní Jordi Esteve, que actuà com a suplent davant la lesió per sis setmanes d'Egurrola.
Per la seva part, el Vilanova Ull Blau va caure a la pista del Follonica per 5-3 en un partit totalment diferent al de l'anada. Aquest va ser molt disputat i en gran part del joc el domini va ser dels catalans. Boira estrenava el marcador en els primers minuts del partit. El italians, però, remuntaven el gol inicial marcant-ne quatre de cop. Aquest resultat feia preveure una altra golejada en contra del Vilanova, però tot al contrari, ja que els jugadors entrenats per Del Riu marcaven dos gols escurçant la diferència en el marcador a només un gol, 4-3. La segona part només va tenir un gol més pels italians. En el partit es va veure un Vilanova lluitador i amb empenta, cosa que darrerament no es veia.
Text: Jordi Martínez | Foto 4: Partit d'anada entre Vilanova i Follonica (J. Martínez)

Resultats:
Wimmis - BARÇA SORLI DISCAU, 0-9
Follonica - VILANOVA ULLBLAU, 5-3

Classificació:
1. BARÇA 12 punts (+22 gols)
2. Follonica 9 punts (+18)
3. VILANOVA 3 punts (-12)
4. Wimmis 0 punts (-28)



GRUP B: Vic i Porto golegen, i els portuguesos segueixen líders

El Roncato Vic va golejar a la pista del Prato (1-8) davant la necessitat de sumar com més gols millor al seu favor per si l'accés a la final four s'hagués de decidir pel diferencial. Abans, però, els d'Osona hauran de derrotar en l'última jornada al Porto per una diferència de més de 3 gols. Els gols del Vic, però, van arribar a la segona meitat. Als cinc segons d'aquest període Marc Torra va obrir el compte golejador i mica en mica van anar gotejant la resta de gols. Amb tot el Porto tampoc va fallar a Anglaterra humiliant al Herne Bay per un clar 0-21.
Foto 3: Inici del partit entre Prato i Vic (www.clubpativic.cat)

Resultats:
Herne Bay - FC Porto, 0-21
Prato - RONCATO VIC, 1-8

Classificació:
1. Porto 12 punts (+46 gols)
2. VIC 9 punts (+26)
3. Prato 3 punts (-17)
4. Herne Bay United 0 punts (-55)



GRUP C: L'Igualada queda enrera perdent a les Açores i el Reus goleja

El Candelaria fa de la seva pista un autèntic malson pels equips catalans. Després de la derrota del Reus la passada jornada, en aquesta ha sigut el Proinosa Igualada qui no va poder sumar cap punt de les Açores. Dos gols d'Edu Bras abans del descans i un tercer a quatre minuts del final van sentenciar els de l'Anoia. A menys d'un minut pel final del partit, Jordi Bargalló va fer el gol de l'honor pels catalans.
Mentrestant, l'Alnimar Reus no va tenir problemes per imposar-se al Cronenberg. Els tarragonins tenien clar que havien de guanyar per la major diferència de gols possibles i, així, als dos minuts Jordi Molet ja havia marcat el primer gol. Al descans s'hi va arribar amb el 4-0, tot i que durant els 25 minuts la defensa alemanya va estar ben posicionada i rocosa sobre la pista i els de Manel Barceló havien de tenir paciència per obrir-la. La segona part va mantenir la tònica amb un Reus llançat a l'atac. Molet, Gual i Gil van maquillar el marcador. El Cronenberg, tot i ser inferior, no va deixar mai d'intentar-ho i la seva voluntat va tenir premi anotant el gol de l'honor (7-1) al 48'.
La propera jornada depararà un derbi entre els dos catalans que pot deixar definit mig camí per la final four, o bé descartar algun dels dos.
Foto 2: Gil va donar molta vitalitat al joc roig-i-negre (reus24.com)

Resultats:
ALNIMAR REUS - Cronenberg, 7-1
Candelaria - PROINOSA IGUALADA, 3-0

Classificació:
1. Alnimar Reus 9 punts (+9 gols)
3. Candelaria 9 punts (+3)
2. Igualada 6 punts (+4)
4. Cronenberg 0 punts (-16)



GRUP D: El Noia s'ho jugarà tot a La Corunya

Després d'aquesta quarta jornada de la Lliga Europea el Noia Freixenet ja només pot pensar en el proper partit, que serà el decisiu. Els de Sant Sadurní van superar al Barcelos (3-2) mentre que el Liceo no dóna treva i va sorprendre a la pista del Bassano, actual subcampió d'Europa, per 3-6. Amb tot, catalans i gallecs queden ara empatats al capdavant de la classificació, deixant despenjats als seus rivals de manera que qui s'endugui el duel directe de la propera jornada tindrà els dos peus a la final four.
Els catalans van superar al Barcelos en un partit lent en què va dominar el conservadorisme des d'un bon inici. El Noia tenia més possessió de bola, però li costava trencar la defensa visitant i ho provava amb llançaments llunyans. Els homes de Vítor Silva no s'atrevien, a més, a acostar-se a la porteria de Luís Gil i preferien assegurar la defensa. Una defensa que va ser trencada per Guillem Cabestany al minut 23 amb un xut des de l'interior de l'àrea. Al minut 35, els col·legiats van assenyalar un penal molt dubtós a l'àrea local que va servir perquè Antonio Leal anotés l'empat a un. Un minut més tard, Varias, també de penal, tornava a posar els seus per davant. El partit va entrar en una fase de joc dur i ràpid. Tot podia passar i els porters assumien el seu protagonisme. El Noia no s'arronsava i seguia buscant la porteria. Que la va trobar, novament mitjançant el capità i des del punt de penal. Era el 3-1 al minut 44. La situació semblava controlada. Tot i el gol de Leal a falta de dos minuts, els de Ferran López van saber aguantar i endur-se els tres punts.
En l'altre partit, un Liceo molt seriós va superar al Bassano clarament. Tot i que els italians van anar al descans amb un mínim avantatge, a la segona part els dos equips van imprimir un ritme vertical i els de José Querido van voler mossegar sense por. Situant primer l'empat a tres, en el tram final van anar a per totes sense deixar opció als locals.
La propera jornada oferirà un duel entre Liceo i Noia. Qui s'endugui el partit es classificarà per la final four, tot i que no encara de forma matemàtica, si de forma pràctica.
Foto 1: Varias celebra el tercer gol del Noia. Foto 6: Cabestany vigila Leal. (S. Sabaté)
Foto 5: El Liceo va guanyar a Bassano (www.hockey.gare.it)


Resultats:
NOIA FREIXENET - Barcelos, 3-2
Bassano - Liceo, 3-6

Classificació:
1. NOIA 9 punts (+6 gols)
2. Liceo 9 punts (+3)
3. Bassano 3 punts (-1)
4. Barcelos 3 punts (-8

Fotos

Foto: noiabarcelos32

Foto: reuscrone71

Foto: pratovic18

Foto: follovilan53

Foto: bassanoliceo36

Foto: noiabarcelos32_1

Final Four Hoquei Patins 2008