esportiudigital.com (Monza). 22-07-06, 20:55.
La Comissió delegada del Comité Europeu d'hoquei patins (CERH), es va reunir aquest dissabte a Monza (Itàlia) per pactar, entre d'altres temes, el nou format de les competicions europees de cara a la propera temporada.
Per tal d'evolucionar el format i per millorar l'hoquei patins internacional, l'Associació de Clubs (ACH) havia presentat una proposta, mitjançant la Federació (FEP) en la qual s'unifiqués el rànquing europeu i s'ampliéssin els equips de la copa d'Europa i de la copa CERS, de manera que les tres potències en aquest esport, Espanya, Portugal i Itàlia tinguéssin més representació en els campionats.
En aquesta reunió els membres del CERH sí que han recolzat la idea de la ACH d'unificar el rànquing europeu (fins ara existia un rànquing diferent per cada competició), però no han donat suport a un nou format de torneig proposat per la delegació espanyola després d'una deliveració que ha durat prop de tres hores. Aquest canvi hauria suposat que els representants de cada país s'establirien a partir del rànquing, de manera que els tres primers (Espanya, Portugal i Itàlia) tindrien quatre representants a cada competició a diferència dels tres que tenen actualment. Però això no serà possible perquè només Espanya i Portugal han recolzat aquest projecte, mentre que Alemanya, Anglaterra, França, Suïssa i Itàlia, que també presentava una proposta similar i l'ha retirat a última hora, han manifestat el seu vot contrari.
Els equips espanyols han rebut com un gerro d'aigua freda aquesta desaprovació del comité, ja que tenien molta confiança en què prosperaria. Barça, Reus i Vic, que participaran a la Lliga Europea, es podrien plantejar renunciar a la competició com a mesura de protesta, igual que l'Igualada, el Vilanova i el Tenerife que jugaran la copa CERS. Noia Freixenet i SHUM Maçanet també estaven a l'espectativa, ja que una ampliació de participants els hagués donat dret a jugar a Europa la propera temporada.
D'altra banda, també s'ha decidit canviar el format de lligueta de tots contra tots en la final four de la Lliga Europea, el qual aquesta passada temporada no va donar uns resultats del tot efectius, i tornar al tradicional format de semifinals i final. El sorteig de les competicions europees se celebrarà a França el 2 de setembre.
Foto: esportiudigital.com