S. Sabaté. 11-03-07, 00:08.
Leo Messi és el nom. És l'home que va salvar un punt del Camp Nou en la visita del Reial Madrid en el moment més inesperat. Va ser un partit estrany, amb fases de bon joc i molt de ritme ofensiu tan d'un com de l'altre equip. El Barça va sortir adormit, amb dues errades defensives que li van costar haver de tenir el marcador en contra fins a dues vegades en el primer quart d'hora. Tot i solventar el paper, i arribant als últims minuts de la primera amb un recital en atac, els blaugrana van quedar-se amb un home menys abans del descans, i a la segona es van trobar contra les cordes davant d'un Madrid que volia aparentar ser un bon equip. Tot i el gol de Sergio Ramos, els blancs van cantar victòria massa d'hora i per sobre del minut 90, Messi marcava el seu tercer gol de la nit posant el definitiu 3-3 al marcador.
La primera part va ser totalment boja, amb dos equips buscant la jugada en atac a la primera, reservant-se el joc-control del centre del camp, i mirant d'avançar amb rapidesa des de la defensa cap a l'atac. Ben aviat Ronaldinho va donar el primer ensurt a la porteria de Casillas amb un llançament als dos minuts de partit. Però l'autèntic esglai va ser per l'afició barcelonista, que veia el primer gol dels blancs al minut 5. Van Nistelrooy va engaltar la pilota des del límit de l'àrea local, aprofitant un mal rebuig en defensa de Thuram, per encarrilar el partit pel seu equip en la primera aproximació a l'àrea blaugrana. Una gerra d'aigua freda que no va arronsar als futbolistes blaugranes, que van seguir buscant descaradament la porteria rival. Després d'una primera aproximació clara de Samuel Eto'o sol davant Casillas, en la següent jugada d'atac Messi no va perdonar i marcava l'empat blaugrana amb un llançament creuat davant el porter blanc, havent rebut una genial passada del camerunès.
El Barça havia tornat a posar les coses al seu lloc, però dos minuts més tard Undiano Mallenco assenyalava un més que dubtòs penal d'Oleguer sobre Guti, que li va suposar la primera targeta groga pel defensa sabadellenc, que abans del descans seria expulsat. Altre cop Van Nistelrooy va marcar pel Madrid, enviant la bola a l'esquerra d'un Valdès descol·locat. 1-2, al minut 12; poc creïble, a priori. Els homes de Rijkaard, per segona vegada, van haver de jugar amb un marcador advers, però van saber dominar la situació, amb bon joc i, sobretot també, amb ocasions d'ampliar el seu marcador. La primera amb claretat va venir de mans del trident REM. Messi va començar a construïr jugada des del centre del camp, cedint la bola a Ronnie, qui va combinar amb Eto'o i el propi brasiler va obligar Casillas a intervenir per enviar la pilota a córner. En el llançament del córner, una centrada d'Eto'o la va rematar de nou Ronaldinho amb el cap, però el seu llançament va marxar per sobre del travesser de la porteria del Reial Madrid. El Barça es creixia i els madrilenys només eren capaços de parar el potencial blaugrana amb joc dur, com és el cas de Sergio Ramos, que va veure una tarjeta groga després d'afussellar a patades Ronaldinho. De fet, pocs mèrits feien els blancs per creure que en aquells moments anàven per davant en el marcador.
Més ocasions pel Barça: al minut 26, una mitja volta d'Eto'o des del centre de l'àrea, però el seu remat fou massa innocent. Però uns instants més tard, tornava a ser Messi qui empatava pel Barça. Eto'o i Ronaldinho van combinar bé en atac perquè el brasiler xutés davant de Casillas, qui va refusar el primer llançament, però allà estava el jove argentí per marcar l'empat a dos. Aquest primer tram de partit esdevenia sense control, amb un atac constant i una superioritat dels homes de Rijkaard que cada cop es feia més evident, perquè tot l'equip s'abocava a l'atac, però sempre trobava davant un mur difícil de superar, com és Iker Casillas. Messi, Eto'o i Ronaldinho eren els tres referents ofensius, que feien anar de corcoll els homes defensiu de Capello. Mentrestant, la vessant ofensiva del Madrid brillava per la seva nul·la eficàcia, i només s'acostaven a la porteria de Víctor Valdés en comptades ocasions. En els darrers instants d'aquesta primera part, Oleguer Presas veia la segona targeta groga per una entrada sobre Guti.
A la represa, i amb un jugador menys, Rijkaard va optar per fer entrar un defensor més per cobrir la baixa al darrere d'Oleguer, i sacrificava a Eto'o en benefici de Silvinho. Fabio Capello va saber interpretar la oportunitat de jugar amb un jugador més i el seu equip va agafar durant els vint primers minuts el tarannà ofensiu necessari per atacar a la porteria de Valdés. De fet, va ser gràcies a les bones intervencions del porter blaugrana que l'empat encara aguantava el marcador. Van Nistelrooy i Higuain van gaudir de molt bones ocasions quan trepitjaven l'àrea blaugrana, però sempre trobaven amb la pantera de l'Hospitalet que els barrava el pas. Rijkaard, va voler resituar el seu equip i va donar entrada a Belleti enlloc de Deco, per tal de cobrir la banda dreta, que era per on els blancs creaven perill. Però el cop va arribar al minut 72 amb una jugada aturada. Sergio Ramos, des de dins de l'àrea, rematava amb el cap un llançament de falta executat per Guti i situava el 2-3 al marcador. El Camp Nou va quedar gelat, i Gudjohnsen va saltar de la banqueta per preparar-se per entrar sobre el terreny de joc.
Mica en mica el Barça seguia buscant l'empat. Al minut 78, Màrquez, des de fora l'àrea empalmava un llançament que Casillas, amb dificultats, enviava a fora, i posteriorment era Robinho pel Madrid qui feia la rèplica, també sense sort. Al minut 36, entrava el davanter islandès, Gudjohnsen substituint a un desafortunat Màrquez, per mirar de llançar els darrers cartutxos en aquest partit. Tot i que Guddy ho va provar, amb prou feines va poder crear ocasions de perill clares. En el temps afegit, quan tot semblava perdut, va sortir l'incansable, el golejador Messi, per fer embogir el Camp Nou. El davanter argentí va recollir la pilota, es va plantar dins l'àrea i sense pietat va xutar davant Casillas. Un gol que feia justícia al partit del Barça, que segurament hagués merescut un millor premi que l'empat. També va influir l'arbitratge d'Undiano Mallenco, que després d'expulsar Oleguer va ser benèvol a la segona part amb els jugadors blancs, perdonant fins un possible penal sobre Ronaldinho en l'últim suspir del partit. Els col·legiats van sortir del Camp Nou escridassats pel públic.
LA FITXA
FC Barcelona: Valdés; Oleguer, Puyol, Thuram; Xavi, Márquez (Gudjohnsen, 80'), Deco (Belletti, 70'), Iniesta, Messi, Eto'o (Sylvinho, 45') i Ronaldinho.
Reial Madrid: Casillas, Salgado, Sergio Ramos, Helguera, Torres, Raúl (Robinho, 60'), Gago, Diarra, Guti (De la Red, 81'), Van Nistelrooy i Higuain.
Gols: 0-1, Van Nistelrooy, 5'; 1-1, Messi, 10'; 1-2, Van Nistelrooy (de penal), 12'; 2-2, Messi, 27'; 2-3, Sergio Ramos, 73'; 3-3, Messi, 91'.
Árbitre: Undiano Mallenco. Targetes grogues a Sergio Ramos (20'); Márquez (28'); Van Nistelrooy (43'); Deco (50'); Diarra (66'); Michel Salgado (70'); Gago (90'). Expulsió per doble amonestació a Oleguer Presas (44').