Final Four Hoquei Patins 2008

Sud-àfrica derrota Anglaterra i es proclama campiona del món de rugbi

Agències. 20-10-07, 23:25.

Sud-àfrica s'ha consagrat com a campiona del món de rugbi per segona vegada en la seva història al derrotar aquest dissabte Anglaterra per 15-6 (9-3), a la final del Mundial-2007, disputada a l'Stade de France de Saint Denis, on el fullback Percy Montgomery ha brillat a l'anotar 12 punts. El president Sarkozy ha estat l'encarregat de donar el trofeu als campions.

Els Springboks, que havien humiliat el XV de la Rosa en primera ronda (36-0), han tornat a imposar la seva potència física i la seva efectivitat de peu per firmar la seva setena victòria consecutiva que els ha donat la seva corona com a campions invictes, desbancant els monarques anglesos del 2003.

Sud-àfrica, campiona mundial el 1995, quan va jugar per primera vegada un Mundial, al caure l'apartheid, ha igualat d'aquesta manera el rècord de dos títols d'Austràlia (1991 i 1999), i de passada ha frustrat la possibilitat d'Anglaterra de convertir-se en la primera selecció que guanya dos títols consecutius.

El partit ha estat una clara radiografia del joc que s'ha imposat durant tota la Copa del Món, amb una batalla de forwards lluitant per cada centímetre del terreny i els xutadors fent la diferència.

Fotos

Foto: sudafricamundial

Foto: sacelebren

Torneig Comte de Godó 2008