Final Four Hoquei Patins 2008

Un Basile sensacional porta al Barça a jugar-se el desempat a Tel Aviv (83-74)

Marc Fontrodona. 03-04-08, 23:11.

Hi haurà tercer partit a Tel Aviv. L'AXA Barça ha derrotat el Maccabi al Palau (83-74) amb una sensacional actuació de Gianluca Basile. Els isrealians s'han hagut de rendir davant el festival de l'italià, que ha anotat 34 punts. Dijous que ve, els catalans es jugaran el pas a la Final Four.

Dos dies després del primer partit, catalans i israelians tornaven a trobar-se en el segon partit de la sèrie al millor de tres. El Palau Blaugrana, el de les grans ocasions, no ha fallat i tot i no omplir del tot les graderies, s'ha deixat la veu.

Els blaugrana han sortit molt agressius, amb la intenció que aquesta agressivitat tombés el Maccabi. Tots dos han vist cistella fàcilment en un partit calent i tens, tallat en més d'una ocasió per protestes d'un espontanit i diferents aficionats que portaven banderes palestines, que han estat prohibides per al partit d'avui i han intervingut els Mossos d'Esquadra.

Casspi i Morris, pels israelians, i Basile, amb nou punts, han estat els líders dels seus respectius equips i han deixat el marcador ben apretat al final del primer quart (23-22).

Els homes de Xavi Pascual han seguit fent gala d'una gran concentració i Kasun ha situat un parcial de 10 a 0 (31-22), que eixamplava la diferència dels catalans. Però en un tres i no res, el conjunt de Tel Aviv ha retallat distàncies, gràcies a l'encert de Morris i Bynum. S'ha arribat al descans amb un resultat de 43 a 37.

El tercer temps ha comensat amb la visible baixa d'Ilyasova, el millor en el primer partit, que no ha pogut jugar la resta del partit per una subluxació a la ròtula del genoll esquerre. Tot i això, amb Basile increïble, el Barça ha continuat davant en el marcador enfront un Maccabi cada cop més inoperant en atac.

Poc a poc, els de Tel Aviv s'han anat difuminant sobre el parquet. Zvi Sherf ha assegut a la banqueta als pesos pesants. Aquí el Barça ha agafat la màxima aventatge i ha aconseguit 13 punts de diferència (78-65).

El perill d'adormir-se no deixava encara respirar l'aficionat blaugrana. Per un moment, ha semblat que els israelians despertaven amb dos triples, però el conjunt blaugrana s'ha mantingut ferm sobretot en defensa i s'ha acabat emportant el partit (83-74).

83 - AXA FC Barcelona (23+20+21+19): Lakovic (-), Basile (34), Acker (5), Ilyasova (2), Marconato (2) -cinc inicial-, Kasun (8), Fran Vázquez (8), Pepe Sánchez (11), Grimau (11), Neal (2) i Trias (-).

74 - Maccabi Tel Aviv (22+15+21+16): Cummings (-), Vujcic (9), Halperin (3), Morris (16), Casspi (18) -cinc inicial-, Bynum (13), Batista (5), García (-), Burstein (-), Blumenthal (-), Eliyahu (4) i Sharp (6).

Fotos

Foto: dddddd

Torneig Comte de Godó 2008