RCD Espanyol. 19-03-08, 17:18.
El victòria de diumenge passat davant el Mallorca ha tornat la confiança a la plantilla blanc-i-blava que sap que segueix mantenint intactes les seves possibilitats de jugar a Europa la temporada que ve. Per això, Ernesto Valverde ha tornat a apel·lar a la competitivitat dels seus jugadors davant el partit de Múrcia.
"És el que té guanyar", ha fet broma. "Aconseguir tres punts més t'aixequen molt en la classificació tal i com estan ara els equips. No podem començar a perdre el nord. Diumenge va ser complicat i ara només hem de trobar el nostre nivell de joc, el que ens ha fet consistents i que ens pugui donar més garanties per aconseguir més victòries".
Precisament del Múrcia, el pròxim rival, ha assenyalat que "he vist un parell de partits" i ha reconegut que Clemente és un "entrenador amb experiència que aportarà caràcter. Estan en una situació complicada perquè els altres equips s'han distanciat. L'última plaça de descens està amb 32 punts i això és molt per a 28 jornades. En el partit de diumenge ens juguem molt tots dos equips. Ells, més, perquè van una mica contrarellotge".
Valverde ha reiterat que veu Clemente capaç de "salvar l'equip" perquè "aporta experiència a un equip que, quan està així a la classificació, sempre treu molt de si mateix i aconsegueix coses que al principi semblen complicades".
El tècnic blanc-i-blau ha reclamat, per al tram final de la Lliga, "poder comptar amb tots els jugadors. Estem en la fase decisiva per nosaltres i vull recuperar-los a tots perquè les absències o les conseqüències poden ser decisives".
Tot i això, el pròxim cap de setmana seguirà sense poder comptar amb alguns jugadors revelantes i manté el dubte d'altres que han patit diferents contratemps a l'entrenament d'avui, com Ewerthon o Serrán.
Valverde, que no ha volgut parlar sobre les possibles converses que manté el club amb Coro per a la seva renovació, tampoc ha entrat a valorar la possibilitat que Luis Aragonés no convoqui a cap jugador de l'Espanyol per al pròxim amistós de la selecció.
El tècnic, que ha reconegut el paper que va desenvolupar l'altre dia Lafuente i ha insistit que "quan el vam portar sabíem que era un porter de garanties", no ha entrat a valorar la sanció que ha rebut el Betis pel llançament d'objectes durant el partit davant l'Athletic. "Els dos equips volien els tres punts i tindran arguments per defensar la seva postura", ha dit. "El que cal incidir és a preguntar-se per què passa el que passa i a tractar que aquest tipus de situacions no es produeixin de nou i no es tornin a repetir", ha argumentat.